تعميرات لپ تاپ

نمايندگي تعميرات ايسر

تعميرات لپ تاپ

تعميرات لپ تاپ

ابتدا به اختصار به تاريخچه توليد لپ تاپ ها ميپردازيم سپس مبحث تعميرات لپ تاپ را ادامه خواهيم داد.

لپ تاپ ها، يا همان كامپيوترهاي كيفي ،كه البته از نظر چگونگي تاشويي، بيشتر  مشابه كتابچه هستند كامپيوترهايي هستند كه عمر آنها به زحمت به سه دهه مي رسد. با اين حال رشد كمي و كيفي آنها تاكنون شتاب زيادي داشته است و افق روشن تري هم براي اين صنعت پيش بيني مي شود.

  آلن كاي (Alan Kay) از شركت زيراكس، اولين كسي بود كه در دهه ۱۹۷۰ طرح يك كامپيوتر قابل حمل دستي را به طور اصولي پايه ريزي كرد. او در اين طرح رويايي، كامپيوتر هايي به اندازه يك دفترچه يادداشت را با نام پيشنهادي داينابوك (Dynabook) ترسيم كرد كه به راحتي قابل حمل بوده و توانايي حفظ و نگهداري تمام اطلاعات مورد نياز هر شخص را داشت.

كاي معتقد بود چنين كامپيوترهاي قابل حملي بايد چنان ساخته شوند كه هر شخص بتواند يكي از آنها را داشته باشد و حتي براي داينابوك، امكانات و قابليت هاي شبكه بي سيم را نيز در نظر گرفت. با اين حال نه او و نه كمپاني مطبوعش، هيچكدام جزء اولين سازندگان كامپيوترهاي كوچك قابل حمل نبودند، بلكه اولين لپ تاپ را يك انگليسي به نام ويليام مگريج براي كمپاني Grid Systems، در سال ۱۹۷۹ ساخت. اين كامپيوتر كه داراي ۳۴۰ كيلوبايت حافظه از نوع حبابي (bubble) و نمايشگري از نوع اكترولومينسنت بود. اختراع گرديد و بيش از يك پنجم وزن سبك ترين كامپيوترهاي كاربردي آن زمان را نداشت و ناسا آن را براي برنامه شاتل فضايي در اوايل دهه ۱۹۸۰ به كار گرفت.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.